Servicii preferentiale: Intenetul de la RDS "urca" mai greu dealul!


Stiti ce se intampla cand detii monopolul intr-un oras in ceea ce priveste furnizarea unui serviciu? Ti se urca la cap si ajungi in ipostaza filialei din Barlad a companiei RDS/RCS. Oferta lor de Internet suna in felul urmator:

"Super-viteza – pana la 100 Mb/s si trafic nelimitat. Fiber Link este noul tau internet pe fibra optica. Accelereaza la maxim".

Suna tentant nu? Ei bine, in realitate lucrurile nu stau deloc asa, sau cel putin nu pentru toate persoanele. Daca ai ghinionul sa stai la casa, pe Deal, sau in zona Podul Verde, de exemplu, Internetul furnizat de cei de la RDS este de-a dreptul execrabil.
Un cititor, care locuieste in aceasta zona si beneficiaza de serviciile RDS mi-a aratat contractul facut cu firma furnizoare de Internet. Latimea de banda este de 3 MB, iar download-ul merge foarte greu.
RDS Barlad ii ofera omului acest serviciu la pretul de 28 de lei. Asta e abonamentul lor minim. Aceasi 28 de lei pe care ii incaseaza si de la clientii care locuiesc la blocuri. Diferenta e ca, aceastia beneficiaza de viteza de Internet de aproape 20 de ori mai mare. Mai exact, pentru 28 de lei beneficiezi de o latime de banda de minimum 50 MB. Intrebarea care se ridica este, oare sefii acestei firme nu iau in deradere bietii oameni, care nu au nicio vina ca s-au stau la casa si nu la bloc?
O explicatie data de cei de la RDS este ca nu au infrastructura necesara pentru a oferi aceleasi servicii si celor de la case. Pai e logic, daca nu poti furniza serviciu la aceeasi calitate, da-l mai ieftin. Pietarul daca are cateva rosii mai strivite le da deoparte si le vinde mai ieftin.
Cei de la RDS profita de faptul ca, in Barlad, oamenii nu au de unde sa beneficieze de Internet din alta parte (lasand la o parte firmele de telefonie mobila care au niste preturi uriase). Pe acest considerent trag de oameni cat se poate.
Lucru cu care ne-am obisnuit de altfel.

P.S.
Am incercat sa obtin un punct de vedere de la directorul RDS/RCS Barlad, Gina Spiridon, insa aceasta nu a raspuns la telefon.

11 comentarii:

  1. punctul de vedere al conducerii e usor de anticipat "investitile nu ar acoperi incasarile",dar ca o companie mare si indrazneata ar trbuie sa ne salute cu calitate nu cu cantitatea servicilor iar raportul cantitatii sa fie corect.
    La mine problemele au inceput de la instalare, dupa inhumarea fostei retele de internet AIRBITES vin niste domni sa ma conecteze in marea retea, dar dupa ce ca nu stiau aproape nimic despre servicile ce urmau sa le instaleze au refuzat sa faca cablarea in conditile cerute de mine si au sugerat monatea unui stalp pentru 10 m de cablu de parca nu ar fi vrut cu adevarat sa faca coneziunea, asa ca a trebuit sa fac eu munca in locul lor.
    SUNTEM UN ORAS DE PROVINCIE SI SE PROFITA PE SEAMA ASTA

    RăspundețiȘtergere
  2. Subscriu,se face o diferentiere care nu ar trebui acceptata de cei de la case, dar cum spuneai si tu din lipsa unui alt provider de internet lumea accepta. Ar trebui continuat cu presiuni la adresa lor, poate se gandesc sa isi revizuiasca atitudinea fata de abonatii de la case.

    RăspundețiȘtergere
  3. mai exista romtelecom...

    RăspundețiȘtergere
  4. EU STAU PE DEAL SI M-AM DECABLAT DE LA AIRBITES PT. CA AVEAM PROBLEME . UN AN DE ZILE RDS-UL A FOST OK ,DAR DE CAND CU FUZIUNEA LUCRURILE S-AU CAM SCHIMBAT ...SI NU IN BINE . ACUM CE SA FAC ???NU-MI SURADE IDEEA SA MAI INCERC SI CU ROMTELECOMUL :MAI DEGRABA SA LE CER CELOR DE LA RDS SA-SI RESPECTE CONTRACTUL . CREZI CA AM VREO SANSA ?????/MIRA-M-AS !!!!!!!!

    RăspundețiȘtergere
  5. Fosta clienta Airbites. Pot sa spun ca am fost multumita ca raport calitate/pret.
    De doua luni abonata RDS&RCS, fara probleme inca, dar un pic cam scump. As fi preferat un abonament de 10 Mbs la 15 lei, sa zicem, pentru ca la acest moment nu mi-ar trebui mai mult.
    Am constant intre 20-30 Mbs la abonamentul FiberLink 1 (max 50 Mbs), dar pentru mine ca utilizatoare obisnuita nu ma deranjeaza acest lucru.
    O bila neagra de la mine are rds-ul de la mine pentru faptul ca nu mi-a dat telefonul mobil in custodie (sau macar un SIM) si nici nu se stie cand se va intampla acest lucru!

    RăspundețiȘtergere
  6. fratilor mai exista un furnizor de cablu si internet se numeste ccc blue telecom(mega tv) am avut de la airbites si nu am vrut sa -mi fac contract cu rds..pt. ca am cablu de la blue telecom si nu ma interesa acest lucru la rds..ci doar inernet...mi-au spus csa-mi fac abomanet la ei tot pachetul am refuzat pt. ca nu mi-a placut modul cum au pus problema mi-au impus nu-mi place asta si am ales fosta mega tv...si pot spune ca sunt multumit de internet de la ei....cablu numai spu n-am avut probleme chiar daca nu au asa de multe programe dar e ok..pretul numai zic si mai bun

    RăspundețiȘtergere
  7. SUNTETI PROSTI!!!! TOTI FOSTII ABONATI AI AIRBITES, NU TREBUIA SA SEMNATI NICI UN FEL DE CONTRACT CU RDS&RCS. DE CE NU ATI AVUT CURAJ??? ATI DEVENIT DEPENDENTI DE INTERNET? S-A INVENTAT MODEMUL CU CARTELA!!!! EU SUNT FOST CLIENT AL AIRBITES. CU TOATE CA CEI DE LA RDS AU VENIT, MI-AU FACUT CONEXIUNEA PE RETEAUA LOR, AM REFUZAT SA SEMNEZ CONTRACT CU EI. NU IMI ESTE TEAMA CA VOI RAMANE FARA INTERNET. ATAT TIMP CAT CONTRACTUL CU AIRBITES ESTE IN VIGOARE, FIRMA CARE A "ABSORBIT" AIRBITES-UL ESTE OBLIGATA SA RESPECTE ACEL CONTRACT. LE CONVINE? VOI CE SPUNETI ? RDS&RCS SUNT ASTFEL OBLIGATI DE VECHIUL MEU CONTRACT SA IMI OFERE INTERNET CU 30LEI, LA O VITEZA DE DOWNLOAD DE 10MB/S. ACEST ABONAMENT, INTR-UN CONTRACT SEMNAT DIRECT CU RDS&RCS, AR FI COSTAT APROXIMATIV 10euro+TVA. ASA CA, TOT ROMANUL ESTE PROSTUL.

    RăspundețiȘtergere
  8. stau la vaslui la casa si aceeasi problema , aseara nici nu am avut net..cand se deschide viteza de descarcare este de 1,5 KB/ sec..vai de noi!!! cred ca imi voi cauta alt provider.

    RăspundețiȘtergere
  9. Profitul este pe primul plan.Cei de la RDS&RCS,stiind care e situatia celor de la case(provideri precum CCC BlueTelecom
    sau Airbites furnizeaza servicii de calitate inferioara)au profitat investind in echipament ieftin dar cu o calitate putin peste a celorlalti doi provideri.
    Pana la ceva mai bun ,chiar nu avem ce face;acceptam realitatea.

    RăspundețiȘtergere
  10. Exista si Rexnet, Romtelecom, Blue Telecom.... La Rexnet platesc 9 lei pe luna si merge bine pentru aceasta suma. La TV platesc 13 lei la Blue, deci 22 in total. La romtelecom, pentru telefon, platesc ceva mai mult, dar in total nu platesc mai mult de 60 lei/luna. Macar stiu ca dau acesti bani fiind respectat. Cu cei de la RDS am un conflict personal, urmand in scurt timp sa primeasca ceva vizite de la OPC si Consiliul Concurentei.... Important este ca nu detin monopolul...chiar deloc...Seara buna sa aveti.

    RăspundețiȘtergere
  11. merge in Bucuresti greu ....

    RăspundețiȘtergere

Tu ce crezi?