Ilegaliștii de la RDS: Îi doare-n USB de Protecția Consumatorului

Taxa de mentenanță, impusă abuziv de cei de la RDS, conform Protecției Consumatorilor, se găsește pe facturile bârlădenilor și luna aceasta. 

La mijlocul lunii trecute, Autoritatea Națională a Protecției Consumatorilor dădea un comunicat de presă prin care informa consumatorii că taxa mentenanță impusă de compania RDS este abuzivă și nu are nicio acoperire legală. 

„ANPC consideră că această taxă a fost percepută fără notificarea prealabilă a consumatorilor, încălcându-se prevederile legale stabilite prin articolul 10 literele   «f» și «h», din OG/1992 privind protecția consumatorilor”, se spunea în acel comunicat.

Potrivit aceluiași document, singura posibilitatea prin care compania ar putea trage cei 5 lei doriți din buzunarele consumatorilor ar fi dacă i-ar înștiința pe aceștia de impunerea acestei taxe. Evident, și abonații ar trebui să fie de acord. Lucru care, cel puțin în Bârlad, nu s-a întâmplat. Asta nu a împiedicat „umflarea” facturilor cu 5 lei și luna aceasta.

Contactat telefonic, șeful OPC Vaslui, Dan Cain, a confirmat că taxa de mentenață inventată de RDS este abuzivă. „Ei sunt obligați să notifice consumatorul înainte de a impune o astfel de taxă. Noi nu putem face un control în acest sens însă, deoarece nu avem nicio reclamație. Dacă vom primi sesizări vom merge în control la cei de la RDS”, a spus Cain. 

Pentru a face o sesizare la OPC Vaslui, trebuie să trimiteți o copie după contractul semnat cu cei de la RDS, una a facturii de luna trecută și una a facturii curente. Confidențialitatea reclamanților este păstrată.