Tinerețe furată

Unii când ajung la 18 ani iși urcă fundul într-o mașină scumpă cumpărată de mama și de tata și ies în oraș. Cei mai mulți dintre tineri, când termină liceul sau facultatea încep să-și pună întrebări. Ce o să fac în continuare? O să reușesc să mă desprind de ajutorul părinților și să mă întrețin singur? O să-mi găsesc un loc de muncă? Merită să stau în țară? etc.
Noi, tinerii din zilele noastre, ne izbim de un zid al frustrarii. Genul ăla de frustrare pe care îl ai când poți și vrei să faci un lucru, dar nu ești lăsat. Genul ăla de frustrare pe care o ai când termini facultatea și nu-ți găsești un loc de muncă. Și exemplele pot continua.
Se tot bate monedă pe faptul că generația care vine este caracterizată prin libertinism dus la extrem, ignoranță și alte epitete de genul acesta ce te fac să pleci capul când îți sunt adresate. Sunt tinerii de astăzi ai României vinovați pentru modul în care trăim oare?
Noi suntem de vină pentru rata mare a șomajului și pentru măsurile pro-foame ce vor fi instaurate în curând? Cu siguranța nu! Suntem doar niște victime colaterale a unor măsuri care s-au luat, sau care nu s-au luat în trecut de niște oameni care nu și-au urmărit decât interesul propriu. Și care acum le cumpără Q7 odraslelor.

Suntem puși în situația de a ne ține cu mâinile de ștreangul pus la gât după ce călăul ne-a izbit taburetul de sub picioare.

Poate e prea mult să să cerem respect. Deși poate le-am merita! Poate e prea mult să cerem locuri de muncă. Deși poate am fi capabili! Poate e prea mult să cerem să ni se audă și vocea noastră. Deși poate am avea ce spune. Suntem o generație care ne-am obișnuit cu puțin și nu vrem decât să trăim decent. Nu vrem să ni se fure tinerețea!

16 comentarii:

  1. De ce te lamentezi ca o baba ramasa fara 15% din pensie? Si in numele unei intregi generatii? Tinerete furata e mentalitate de looser. Cel mai comod e sa dam vina pe oricine si orice. Ce te impiedica sa faci ceva util la care te pricepi? Nu ies bani din asta? Persevereaza, inventeaza , ia-o de la capat, da-te cu capul de pereti pana reusesti! Daca te declari invins inainte de a incepe lupta asa vei ramane!

    RăspundețiȘtergere
  2. Tu esti modelul perfect de tanar fustrat

    RăspundețiȘtergere
  3. Nu sunt fan Ionut Benea dar ,din pacate, in cazul articolului de mai sus ii dau foarte mare dreptate. Ca sa iti poti deschide o afacere in tarisoara noastra iti trebuie foarte multi bani si multe relatii(in special politice) ca sa iti mearga cat de cat....asa un chiosculet sau ceva de genul nu e mare scofala insa cum l-ai deschis imediat il inchizi ori daca nu te tarai asa cu el pana pleci dracu undeva in alta tara. Nu mai pomenesc nimic de toata birocratia ,hartii , semnaturi, avize spagi ca sa mearga treaba mai repede. Asa ca domnu anonim taci din gura ca am impresia ca faci parte din nomenclatura imbogatita peste noapte a tarii

    RăspundețiȘtergere
  4. Imi pare rau, dar ce se scrie pe acest blog, nu se poate numi "articol". Sa scrii 3 fraze nu e articol, ci mai degraba o idee. Si nu e nicio tinerete furata nimanui, ci doar modul fiecaruia de a trai, nu e cazul sa se lamenteze nimeni. Suntem in era cand toate ne sunt la discretie, ce va asteptati, sa se intoarca Ceausescu din morti si sa-i oblige pe toti sa munceasca ? Vedeti-va de treaba. Asa a evoluat lumea, asa gandeste ea astazi. Probabil ca tanarul roman are un mic handicap, deoarecea nu s-a gestionat f bine asa zisa "democratizare" dupa comunism, in atat de putin timp.
    Sa fiti sanatosi!

    RăspundețiȘtergere
  5. auzi ... daca parintii tai ar avea bani(sau poate ca au) si ti-ar cumpara un Q7 presupun ca nici nu te-ai ura in el nu? sa fim seriosi .. intr-adevar,acum e foarte greu sa iti deschizi o afacere, insa daca ai o idee buna si mai ales daca stii ca o sa ai clienti sigur o sa iti mearga! Numai bine

    RăspundețiȘtergere
  6. asta este consecinta faptului ca tinerii nu au modele adevarate. pe vremea lui ceausescu, inafara de cateva filme americane, vedeam multe filme romanesti de valoare. mai era si cultul muncii promovat puternic de propaganda de partid. pana la un punct nu era rau. acum vedem tot felul de personaje cu fite, tot felul de nulitati ridicate la rang de oameni de succes. mai avem exemplul personal al politicienilor sau autoritatilor care sfideaza legea pe fata. de citit nu se mai citeste, (inafara cartilor de joc), sunt personaje care au avere nemasurata dar nu-i intreaba nimeni cum au dobandit-o, iar daca sunt intrebati sar in sus ca sunt discriminati, in cazul rromilor, sau ca este comanda politica, in cazul politicienilor. invatamantul este sistematic distrus de tot felul de ministri (?!?!?!), care cum vin caum trag cate o reforma unica si de neinlocuit. nu conteaza ca deruteaza elevii. etc., etc. daca este posibil si nu ma injurati prea tare va recomand o carte: Ingeri rebeli, de Pavel Corut. estebuna si pentru parinti.

    RăspundețiȘtergere
  7. Tinere, apreciez ca depui totusi o munca pe acest blog, dar dupa cum spunea o persoana mai sus , acesta nu este un articol. Incearca sa detaliezi mai mult pe viitor.
    Tu bati moneda pe o problema dezbatuta si iar dezbatuta de o intreaga clasa de asa-zisi "filosofi" . Incearca sa vii cu ceva nou, cu solutii.
    Asadar, apreciez, chiar apreciez ce faci, insa este loc de mai bine.

    Mult noroc !

    RăspundețiȘtergere
  8. La 19 ani am terminat liceul si nu mi-am pus nici o intrebare. Mergeam oricum in armata. Dupa armata nu am avut ce intrebari sa-mi pun : trebuia sa-mi fac o situatie. In 1988 asta insemna sa intri la facultate. Am intrat la facultate, am terminat faculatea si am inceput sa muncesc. Iarasi nu mi-am pus intrebari, treaba era clara : trebuia sa cistig bani. Am cistigat putin cite putin, am facut si credite la banci si am reusit sa-mi cumpar o locuinta. De cite ori am vrut sa fac ceva, nimeni nu m-a oprit, nu am fost impiedicat sa fac ceea ce stiu bine sa fac si intotdeauna am avut oferte destul de avantajoase. Mi-am infiintat o societate comercial. Mi-a luat doua saptamini pina am primit toate actele, documente, stampila, etc. Afacerile au mers bine, apoi foarte bine iar acum destul de slab. Dar in afara concurentei din piata in care ma misc (destul de dura) nu m-a impiedicat nimeni sa ma dezvolt, sa iau decizii (bune, rele, cum ma duce capul). Legile din Romania sunt complicate, interpretabile, cum vreti sa le spuneti. Dar sunt legi si trebuie respectate. Unii nu le respecta. Nu este un motiv ca eu sa le ignor. Am o familie frumoasa, sotia mea este alaturi de mine din 1989, copilul meu invata bine si din fericire are o parere foarte proasta despre Q7 si cei care le conduc. Tot din fericire, ii place Pink Floyd si "Toate pinzele sus". Si Hary Potter. In fiecare zi ma rog Domnului pentru sanatatea lor si a mea.
    Nu vreau sa fiu ipocrit: am muncit mult dar am avut si putin noroc. Ce scrieti acolo, d-le Benea, poate fi adevarat. Dar nu pentru toti tinerii ci doar pentru cei care vor sa primeasca totul deodata, la pachet. Si pentru cei care mor de dorinta de a conduce Q7. Sau pentru cei pentru care 5-10 ani de munca serioasa, cu o viziune clara pentru viitor este prea mult. Cu siguranta se aplica celor care nu au un bagaj cultural si educational minimal care sa le dea curaj. Si poate pentru multi altii. "barladean" are dreptate si subscriu si eu cu o recomandare de lectura : "Viata ca o prada" de Marin Preda.
    Multumesc celor care au rabdare si citesc aceste comentarii. Succes!

    RăspundețiȘtergere
  9. Articolul este o provocare la meditatie, este un exercitiu de gandire pentru noi toti. Este un articol bun si bravo celui ce l-a scris. Atata timp cat sunt multi cei ce vin cu replici, pro sau contra, inseamna ca ceea ce a urmarit autorul a fost atins. Bravo, baiatule, ai talent, imaginatie, curaj . Eu citesc cu placere articolele tale. Incearca sa tintesti mai sus .Ai potential. Felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  10. da,felicitari tinere...exact cum s-a mai zs ....critica este constructiva si bravo tie k ai reusit sa aduni atatia comentatori...

    RăspundețiȘtergere
  11. scrieti de lenea, de indolenta, nesimtirea, hotia,
    prostia si cate alte rele mostenite de la parintii degradati in comunism.
    are guvernul vinile lui dar pentru neputinta de a te capui, deprinderea de a te miorlai spre a starni mila in timp ce tragi cu ochiul sa vezi nu-i ceva de sterpelit nu-i vina ta nemernice.
    in fond poti alege: munca sau puscaria. cum fentezi una cum ajungi in cealalta.

    RăspundețiȘtergere
  12. d-le Benea scrieti comunicate de presa cum ca comunitari am pris hoti la furat dar sa-ti spu eu ceva:vineri 21-05-2010 la piata cineva a fost sa cumpere penntru o imormintare li s-a furat tot din masina si nimeni nu a vazut nimic cand au intrbat comunitari daca au vazut pe cineva stii ce au raspus acesti cani comunitari ai orasului:"de ce nu mi-ai spus doamna ca ai marfa in masina ca ti-o pazeam "si mai vor si salari mari pe ce uti spun eu pe nimic toti vor bani dar pe ce sunt alti care muncesc pe 500 ron si nu fac greva si iei se plang asa ca nu mai aratati fata comunitarilor care nu sunt buni de nimic poate nu toti dar uni chiar muncesc degeabain concluzie toti vor bani ,comentariu este adaugat pentru comunicatul de presa pentru ca nu era acolo sa adaugi comentari

    RăspundețiȘtergere
  13. TU IONUT AI RAMAS IN CURUL NU FUNDUL GOL.ACUM CA S-A INCHIS TAVERNA MARELUI ACTOR,UNDE VEI MAI MEDITA ,TU CA FILOZOF AL URBEI ,TREBUIE SA AI UN MEDIU CA SA TE AFIRMI SA GANDESTI SI SA PUI PE HARTIE,DISPARAND MEDIUL AR TREBUI SA DISPARI SI TU SI GRASUL.AI RAMAS FARA UN SUBIECT ,UNDE O SA MAI BEI CAND VINE DAVID SI ITI DA 2 ARGINTI.

    RăspundețiȘtergere
  14. ionut, pentru ceea ce faci, eu te respect. bine ca mai sunt si oameni ca tine.
    nu ii lua in seama pe cei care te critica, la o adica, si critica e buna... mai grav e ca ei nu fac nimic si critica pe cei care fac ceva...

    RăspundețiȘtergere
  15. Ceausescule vino-napoi, c-am fost matoi pe 22

    RăspundețiȘtergere
  16. am terminat liceul in 92 si m-am gindit ca voi ramane la tara s-a duc mai departe ceea ce facea tata(era cioban),mai ales ca se cistiga binisor.Am muncit impreuna vreo citeva luni dar a intervenit conflictul intre generatii si am plecat din tara.dupa alte citeva luni m-am intors si m-am angajat l-a un SMA,dupa care am preluat o asociatie agricola care era in cadere libera,adica cu 19021600 lei datorie.am muncit mult si tanar cum eram,credeam ca toti sunt bine intentionati,dar nu era asa.cind unul dintre sefi a vazut ca merge bine treaba,a avut grija sa-mi dea la cap.si mi-a dat bine.a trebuit s-a plec cu coada intre picioare din tara si m-am intors si m-am angajat iar si am facut aceleasi greseli;ca prostul.e mult de povestit dar ceea ce este relevant,este ca o data cu trecerea timpului am inceput s-a invat s-a devin"JEGODIE" si asta m-a ajutat in viata,deoarece sunt un om realizat as spune eu.cert este ca toti cei tineri la ora actuala sunt carne de tun.spun asta deoarece "LA UMBRA STEJARULUI NICI IARBA NU CRESTE".

    RăspundețiȘtergere

Tu ce crezi?