Facultate? Pentru ce?

Pentru ca sunt student in anul II la o facultatea care cica e prestigioasa, imi permit sa imi dau si eu cu parerea despre necesitatea unei facultati in ziua de azi si cu ce te ajuta ea in viitor. Sincer sa fiu facultatea nu e asa cum credeam eu ca va fi pe vremea cand eram licean. Nu ma refer aici la preocuparile aditionale vietii de student (petreceri, baute) ci ma refer la ceea ce invatam practic in facultate. Poate sunt eu mai greu de cap, nu stiu, dar personal pana acum nu am invatat mare lucru intr-un an jumate de cand sunt student. Teorie, teorie si iarasi teorie, nimic practic. Asa ca stau si ma gandesc in mintea mea, termin o facultate (Doamne ajuta!), o sa am o diploma la mana, ce voi face eu dupa aia daca nu stiu mai nimic. In momentul in care ai studii superioare se presupune ca esti bine pregatit pe filiera pe care ai studiat. Insa din cate vad nu prea e asa. Cei din facultati au acelasi prost obicei ca si cei din invatamantul preuniversitar de a imbuiba elevii cu teorie. Si cand vrea omul sa se angajeze observa cu stupoare ca nu-l ajuta cu nimic noptile din sesiune petrecute cu cafea si tigara in mana si cu ochii holbati pe cursuri. Nu zic sa nu facem facultate, Doamne fereste, dar de ce trebuie sa stam trei ani intr-un oras universitar, sa dam sute de milioane pentru o simpla diploma, care nu are aproape nicio valoare daca nu esti tu pregatit in domeniu in care ai obtinut-o. Or universitatile din Romania zilelor noastre au mai mult rolul de a jumuli studentii de bani decat de a-i pregati. Sper din toata inima sa ma insel!

3 comentarii:

  1. salut cristi!!!loredana sunt,fosta ta colega de liceu.e faina ideea cu blog.ul nu am ce zice!la treaba asta cu universitatile din Romania imi pare asa rau sa recunosc, dar ai dreptate.Eu detest sa tocesc,pt ca parerea mea e ca asta se cere la facultate sa tocesti.Cum naiba sa inveti logic cum zice un prof' de al meu cand nu se face practica?Asa e sistemul din Romania...il detest dar trebuie sa ma supun lui.Si eu sunt la renumita universitate la care ai teorie peste teorie de studiat(de tocit).Cred ca trebuia sa aleg medicina ca sa fac practica :)).Normal mi s.a parut cand am ales facultatea de geografie sa ma duc in practica macar o data pe saptamana(visam).Eh recunosc ca am fost de 2 ori in primul smestru ,iar acum astept sem.2 sa vad care e treaba,dar nu sper la nimic senzational.Totusi inca sper ca diploma de aici sa ma ajute sa imi gasesc un job in afara,fiindca universitatea e recunoscuta in Europa...Asta e singurul motiv pentru care ma mai duc la facultate.Sunt constienta ca in tara nu o sa pot sa imi realizez toate visurile pe care banuiesc ca mai toti le avem,nu vreau sa raman aici si sa astept o minune...(nu o sa se intample).Vreau macar sa imi scot banii pe care ai mei i.au investit in toata treaba asta.As putea scrie la nesfarsit pe subiectul asta,dar nu mai merita,multe nu mai merita in Romania...cya

    RăspundețiȘtergere
  2. Mi-ar fi placut sa ma nasc in Anglia sau in Statele Unite. Poate ca astazi as fi fost "taticul" vreunei bande de parnaie, dar, cel mai probabil, as fi fost doar un cetatean ce clasa medie, care viseaza sa ajunga ca seful sau, absoovent la Oxford. Poate ca ridic prea mult stacheta, dar cred ca principiul se pastreaza. Prin deficitie, diploma de licenta nu e doar o hartie colorata ci recunoasterea calitatilor profesionale de catre oameni care stapanesc foarte bine domeniile in care predau. Pe cand la noi, in Romania, diploma de licenta e un produs accesibil tutror. Pretul? Multa rabdare si bani invetiti in timp. E opusul produselor de la Altex, daca vrei: platesti acum, iei peste trei (pe alocuri patru) ani. A fi student nu mai e o mandrie, e o moda. Atat de bine impamantenita, incat unii fac doua facultati (Exact ca evreii care, nestiind ce e circumcizia dar cunoscand ca e ceva ce place la fete, ii cereau rabinului sa le faca doua). Tocmai de aceea avem doctori in stiinte exacte care, daca ii intrebi despre Newton, te intreaba ce poezie l-a consacrat!

    RăspundețiȘtergere
  3. BUN articolul...in stilul tau caracteristic.Trist ce e drept dar asta e realitatea.

    RăspundețiȘtergere

Tu ce crezi?