Spagă pe morţi, la Morga din Bârlad

Săptămâna aceasta am fost în doliu. Un unchi de al meu a părăsit lumea celor vii. Fiind foarte tânăr, a fost nevoie de intervenţia criminaliştilor care, după ce şi-au făcut meseria pentru care sunt plătiţi, au decis să transporte cadavrul la Morgă.

Am auzit de mai multe ori că autopsierii de la Morgă nu au suflet. Şi nu mă refer aici la tăria de caracter pe care trebuie să o ai când bagi bisturiu în carnea rece. Ci la o lipsă de suflet soră bună cu şpaga şi ilegalitatea. Dar haideţi să transformăm teoria în concret.

După cum spuneam, unchiul meu, săracul, a ajuns la Morgă. Asta se întâmpla sâmbătă seara. În speranţa de a-l lua cât mai repede de acolo, am sunat un autopsier, un anume domn G. I., pentru a-l întreba dacă e posibil ca necropsia să se facă a doua zi, adică duminică. El mi-a zis că „da” şi a venit a doua zi, împreună cu medicul. Nu s-a putut pentru că nişte poliţişti uituci din comuna Vinderei nu au dus actele mortului. Dar asta e redundant în povestea de faţă.

Eu, doi unchi de ai mei şi tatăl meu, aşteptam în faţa uşii. După ce o anumită doamnă doctor V., ne-a spus că nu-şi poate face treaba din cauza amneziei inexplicabile a poliţiştilor de la Vinderei, noi am stat de vorbă cu un blond. Nu i-am reţinut numele, pot spune doar că avea un pierce în sprânceană. Ulterior am aflat că el îmbălsămează morţii pe acolo. Vă redau din discuţie:

Eu – Cam cât ne costă toată afacerea asta?
Blondu’ – E la mica înţelegere, dar nu foarte mult, două milioane, două şi jumătate
Eu – Cu chitanţă?
Blondu’ – A, nu, v-am spus, e la mica înţelegere.

“Hmm”, mi-am zis în mintea mea, ştiind că toată treaba asta este plătită de stat. Suspiciunea a căpătat forme de revoltă când m-am uitat la maşina din stânga mea, un Mitsubishi Pajero, cu iniţiale la numărul de înmatriculare GEL. Primul gând care mi-a venit atunci în minte a fost că aparţine aşa-numitului domn G. I. Însă nu pot afirma asta, pentru că nu ştiu.

Ceea ce ştiu, însă, e că ambulanţierii de la Morga din Bârlad solicită bani de la persoanele îndoliate. Altminteri nu le dau morţii acasă pentru a le face rânduielile creştineşti. Totul se petrece fără chitanţă, ci la “mica înţelegere”.

Recunosc, când am auzit cum stau treburile, am încercat, cu sorţi de izbândă, ca numitul G. I. să afle că sunt ziarist şi că intenţionez să-i fac un flagrant dacă îndrăzneşte să ne ceară vreun leu pentru faptul că şi-a făcut datoria. A aflat acest lucru şi nu a făcut-o.
Asta nu l-a oprit să apeleze la “mica înţelegere” şi să “cureţe” de 100 de lei altă familie care, la fel ca a mea, avea o rudă pe masa de necropsii.

Zvonuri cum că şpăgile sunt în floare la unitatea amintită le ştiam mai demult. La fel cum ştiu că morţii sunt spălaţi de un cerşetor cunoscut sub numele de Azorel, care mai primeşte câte ceva de mâncare şi de băut de la numitul G. I. Cred că nu e nimeni atât de naiv încât să credă că acest cerşetor sau blondul cu pierce cu care am conversat, fac treaba murdară ca angajaţi sub forme legale.

Probabil că vă întrebaţi de ce am nu am dat numele întreg al autopsierului. Răspunsul e simplu. Spre ruşinea mea, în afară de ceea ce am păţit şi auzit de la mai multe persoane, nu am nicio probă cum că aşa ar sta treburile. Chiar dacă pot garanta sută la sută pentru ceea ce am scris mai sus. E lesne de înţeles de ce nu am înregistrat sau pozat, dat fiind situaţia în care mă aflam. Oricum, dacă nu mă credeţi, o să vă convingeţi când, şi acum chiar mă bat peste gură, o să aveţi o rudă la Morgă.  

14 comentarii:

  1. Ar fi bine si ar dovada de spirit civic,ca toti cei care citesc acest articol si cunosc sau au intampinat aceasta problema,sa scrie macar un rand aici.Rusine e putin spus celor care conduc Spitalul...

    RăspundețiȘtergere
  2. cum poti sa scrii asa ceva?? nici macar nu ai discutat cu acel domn..astea sunt niste aberatii ;) intereseaza.te si apoi discuta..RUSINE!!! Si nu exista la spital nici un angajat blondu ;) ca sa stii si tua sa pt cultura ta ;) ! daca nu sti

    RăspundețiȘtergere
  3. foarte bine ca s-a scris asa ceva, lumea merita s-a stie, de fapt asta e ceva ce foarte multi care au trecut pe acolo stiau deja, si nu ma refer la morti ci familiile lor. Eu zic mai bine sa inveti sa scrii , ceva gramatica nu ti-ar strica deloc, si nu ar trebui sa vorbesti de cultura decat daca e vorba de una de cartofi.peace

    RăspundețiȘtergere
  4. bravo ,trebuia sa spuna cineva ceva despre asta

    RăspundețiȘtergere
  5. Este adevarat. La fel ca tine nu am nicio dovada. Poate doar marturia fratelui si a mamei atunci cand ni s-a solicitat 250 de lei pentru a se "ocupa" de tatal meu. Spun "ocupa" pentru ca "a-si face datoria" nu exista. Diferenta e ca in cazul nostru banii au fost solicitati de o persoana inalta si cu mustata, daca imi mai amintesc bine. Tactica celor de aici este strigatoare la cer. Cunoaste ca mai ai cateva ore pana la inmormantare si iti spune ca nu poate face nimic motivand ca mai sunt si alte cadavre, ca nu ai actele in regula sau ca se afla in timpul liber. In cazul asta te obliga sa-i bagi banii in buzunar. Evident, dupa "operatie" nu e satisfacut de suma primita si iti mai cere alti bani pentru nu stiu ce solutie care pastreaza culoarea celui decedat sau alta substanta "greu de procurat". In situatia mea mai erau doua ore pana la inmormantare si individul nu dorea sa isi faca treaba. Cu spaga s-a rezolvat in cateva minute.

    RăspundețiȘtergere
  6. Imi pare rau ca nici pentru morti nu mai exista respect. Dar, in fond, sunt morti, nu? La ce sa mai ai respect, daca nici pentru aproapele tau nu ai respect si bun simt. RUSINE sa va fie voua celor care va denumiti oameni!!!

    RăspundețiȘtergere
  7. Bai Ionut, ce sa zic? Omul din greseli invata, asa ca ia situatia ca atare si depaseste consternarea care te-a coplesit. Ce vreau eu sa-ti spun e, vorba ta, simplu. Citez din tine:
    "Probabil că vă întrebaţi de ce am nu am dat numele întreg al autopsierului. Răspunsul e simplu. Spre ruşinea mea, în afară de ceea ce am păţit şi auzit de la mai multe persoane, nu am nicio probă cum că aşa ar sta treburile".

    Si acum te intreb:

    tu esti constient ca te descalifici singur, ca meserias de... factura jurnalistica, spunand ca ai fost, ai vazut, dar...totusi n-ai nicio proba??? :D

    PS - Un ziarist adevarat nu se intoarce nici de la prasit, fara probe in acest sens, daca intelegi ce vreau sa spun. Cel mai prost sculer-matriter din tara, care a avut norocul sa fie angajat la o redactie de ziar, isi ia uneori cu el... un reportofon macar. :)

    RăspundețiȘtergere
  8. Cand o sa dovedesti ca pers in cauza a facut cum ai zis tu at sa publici ce vrei pana atunci hai lasa.ne..ca lucrurile nus tau asa cum crezi tu..asa ca nu are rost sa mananci degeaba..demonstreaza ca asa e cum a fost..publibi ca sa fii si tu bagat inseamana..esti si tu ziarist ce sa spun ..

    RăspundețiȘtergere
  9. poate ar trebui sa te duci si tu sa vezi cum sa castiga banu acolo..nu sa vb din amintire ;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ba nu manca cacat dar mai mult ca sigur mananci si nu te asezi la masa singur!! Ratatii aia castiga bani pe spatele altora mie mi sa intamplat si ce e scris aici e f adevarat,asa ca nu vb fara sa stii ba prostule ce esti!!!

      Ștergere
  10. iN ACEASTA VARA MAMA MEA A DECEDAT SI I-AM DAT LA "MICA INTELEGERE"ACESTUI "DOMN" SUMA DE 150 LEI PT A MI IMBALSAMA MAMA.AM VAZUT CUM IL FOLOSESTE PE ACEL CERSETOR LA SPALATUL CADAVRULUI.AM DAT ACESTI BANI PT CA ALTA SOLUTIE NU AVEAM.CE STIU CA TOTI DE LA MORGA(ASISTENTA,FEMEIA DE SERVICI)SUNT AU CUNOSTINTA SI CHIAR FEMEIA DE SERVICI M A INDRUMAT LA ACEL DOMN.ANCHETA?CE ANCHETA?CONDUCEREA SPITALULUI ORICUM II PROTEJEAZA.

    RăspundețiȘtergere
  11. E bine ca se mai scrie si adevarul si se mai da peste nas ca prea nesimtiti sunt cu spagile.Daca nu dai nimic nici nu se uita la tine parca ai fi obligat sa faci asa ceva.Si n-ar trebui sa se intample cuiva ,fereasca Dumnezeu, sa trecci prin asa ceva ca sa vezi ,Mergi in spital sa vezi ce se mai intampla.Cateodata ii cred pe medici ca vai de salarul lor dar unii prea de tot iau spaga.Scrie adevarul ionut ca asa-i bine.

    RăspundețiȘtergere
  12. Ai fost fraier că ai tăcut şi ai dat.

    RăspundețiȘtergere
  13. Tot ce se a scris aici e f adevatat! Acum o luna mi sa intamplat mie a murit tatal meu si din pacat a trebuit sa ajunga pe mana la animalele alea dun spita ca numiti domni e prea mare cuvantul pt ei. Deci mi au cerut 400mii pt a-si face datoria dea imbraca si berberi si mi au cerut un milion jumate pt imbalsamare dar a zis nu are rost pt ca maine il ingropam in momentul cand a auzit acel om nesimtit cu mustata ne a zis dor 3 cuvine si mai mult a tipat de cat sa spuna ca: nu avem actele in regula sa mergem la tribunal si la starea civila am intrebat pt ce? Ce trb sa facem nu a stat la discutie cu noi ne a explicat acel om ce era de paza tot inalt ce transporta corpurile. Si in momentul cand imi scoate tatal era lovit intro parte la cap si era f vanat peste tot am intrebat ca de este asa e normal asa sunt toti ca nu stiu e prima data cand trec prin asta si vreu sa imi explice cineva si a raspuns acel om mic de statura blond si cu tatuaj din cate am inteles berbereste, a zis ca e normal toti sunt asa si de lovitura ce oare el nu stie nimic. Asa ca din punctul meu de vedere sunt niste animale nenorocite care profita de suferinta oamenilor si le cere bani pt datoria ce teb sa si o faca.Rusine sa le fie si sa le dea Domnul toata suferita ce a simtit o saracii oameni ce le a luat banii. Animale fara suflet inculti si nenorociti .

    RăspundețiȘtergere

Tu ce crezi?